لوگو و شعار برند برای ایجاد تاثیرات روانی بر مخاطب
شعار تبیلغاتی یعنی یک متن تاثیر گذار بر احساسات ، که مشتری را به یک مجموعه عوامل ارزش آفرین مورد نظرش مرتبط می سازد .
در این موارد ، شعار برند ، در کنار لوگو ( لوگو و شعار در کنار هم خط حمله برند محسوب می گردند ) تأثیر و سود مورد نظر مخاطب را تضمین میکنند . بعبارتی با درج یک شعار موثر در کنار لوگو ، اگر هر دو مورد شعار و لوگو به صورت اصولی کار شده باشند ، شما تمام راه های فرار پیش روی مشتری از انتخاب برندتان را خواهید بست !
در مبحث کارکرد های طراحی لوگو و در این روش ( معرفی برند ) ، سعی بر این است که مصرف کننده را وادار به شناخت و تجربه جدید نموده و در حقیقت به هنگام مشاهده طرح یک لوگوی جدید ، به قدری مجذوب باشد که مخاطب و بینننده لوگو پس از دستیابی به یک احساس خوب ، عزمش را در انتخاب محصول جذم کند .
همچینین لوگو فاکتور موثری برای ایجاد ارتباط بین افراد مختلف است ( به هنگام معرفی افراد دیگر برای استفاده از برند مورد نظر )
لوگوی حرفه ای ، مخاطب خود را قادر میسازد تا نظرات قابل توجه و احساسات بی نظیر خود در مورد آن برند و حتی لوگو را بیان نماید .
بطور مثال ، شرکت بزرگ فروش الماس ( د-بیرز) با نمایش شکل الماس بعنوان عامل ارتباطی بین مخاطبین ، از نماد الماس به عنوان عامل محرک احساسات و همچنین ابزار ابراز احساسات مخاطب استفاده نمود .
در سال دو هزار و سه ، این شرکت با تغییر رویکرد برند و نتیجتا انعکاس این تغییر در طراحی لوگو خود ، از ابزار دیگری برای انتقال پیام خود بهره برد: زنی با حلقه ازدواج درانشگتان دست راست ! ( استقلال و عدم نیاز به جنس مخالف ، برخلاف حلقه در انشگتان دست چپ ، که نماد وابستگی است ) .